2009. április 5., vasárnap

Csokor a kertből vízügyekre

Ibolya virág, pitypang, no és a fűzfa, nyírfa barka, aranyeső ág, 
húsvét várandó, színes tojásokkal tovább öltöztetve.


A nyírfát szemrevételeztem, hiszen ő is virágzik, apró levél kezdemények a gallyakon. Itt az ideje a nyírvíz, a csiger nyerésének. Igazi tavaszi vitaminbomba, vizeletrendszeri takarító, regeneráló. A zsenge levelét megszárítva egész évben kéznél lesz egy kitűnő vízhajtó tea alapanyaga, belsőleg. Külsőleg hajápoló, de fontos alkatrésze lehet a narancsbőr elleni masszázs olajunknak is.
Ahogy levettem a tekintetem a nyírfa ágairól, a vízhajtó kerti alapanyagok gondolatával kezdtem foglalkozni.Itt ott már sárga virággal jelzi a pitypang a zsenge lelőhelyét a leveleinek, a vízhajtó, méregtelenítő hatású friss saláta alapanyagnak. Aztán, ahogy nézelődöm, felfedeztem a két-három leveles hajtásait a csalánnak is. De jó, itt a friss tea, a finom csalánkrémleves lehetősége! Hú, és mekkora már a lestyán hajtása is! Egyből nagy csokorral szedtem. Nem csak az éppen készülődő ebédre gondolván, hiszen kiváló vízhajtó, vizelet tisztító teaként is. És, ha már ott jártam a zöldségek körül, megszabadítottam a fehérrépát a petrezselyem levelektől, jó halommal.Gondoltam a tervezett leves gombóc betétjére és a kölesvagdaltra. Hogy biztos legyen a vízhajtó hatás, még a friss zeller levelekből ís csíptem le néhányat. Így az egyszerű zöldségeskert béli gyűjtésemből került a méregtelenítési programba néhány zöld levél. Az eredmény:bőséges, méregtelenítéssel egybekötött vízhajtás/és finom ebéd/.
                                                                   

                                                                


BioBodyguard

Nincsenek megjegyzések: